Business

U junu 2022. novom magistralom od Stoca do Neuma

Magistralna cesta od Stoca do Neuma bit će završena do juna, potvrđeno je prije nekoliko dana iz Javnog preduzeća ”Ceste FBiH”.

Ova lijepa vijest obradovala je brojne Bosance i Hercegovce a naročito one koji svoje odmore žele provesti u jedinom bh. gradu na moru, a s radošću je dočekana i u Neumu koji je prošle godine tokom ljetne turističke sezone ostvario impresivne rezultate. Pa, prisjetimo se malo kada je počela i kako je tekla izgradnja ove ceste i s kojim izazovima su se nosili građevinari kojima je povjerena izgradnja jedne od najvažnijih saobraćajnica u našoj zemlji.

Magistralna cesta od Stoca do Neuma, kada se za tri-četiri mjeseca u potpunosti završi, bit će duga 36,5 kilometara. Ukupna vrijednost radova je 88,96 miliona KM. Izgradnja cijele cesta je podijeljena u sedam LOT-ova, a prve mašine su na gradilište izašle u aprilu sada već davne 2018. godine. Radovi su počeli tačno dva mjeseca nakon što su potpisani ugovori s bh. građevinskim kompanijama HP Investing iz Mostara, Putovi iz Gruda i Integral inžinjering iz Laktaša, ali u izgradnji ostalih dionica su učestvovale i druge bh. građevinske kompanije, pa se može reći da je cesta naših ruku djelo.

 

 

Stara cesta

Prvo je još 2019. godine izgrađena dionica Stari Neum – Kiševo – Broćanac u dužini od 12 kilometara. Potom je izgrađena dionica Prapratnica – Hutovo u dužini od 2,5 kilometara, uključujući i tunel Žaba u dužini od 975 metara. Onda je na red došla dionica Broćanac – Prapratnica u dužini od oko četiri kilometra, pa dionica Stolovi – Drenovac u dužini od 8,7 kilometara i za kraj su ostavljene dvije dionice koje se upravo završavaju, a riječ o dionicama Hutovo – Cerovica (pet kilometara) i Cerovica – Stolovi (4,95 kilometara).

Stara cesta Stolac – Neum je godinama bila u katastrofalnom stanju. Bila je široka svega tri metra pa se njom moglo voziti maksimalnom brzinom od 40 kilometara na sat, a nova cesta je projektovana za brzinu od 80 kilometara na sat. U odnosu na staru cestu, novom će put biti kraći za pet kilometara, a samo putovanje će se skratiti za 50%.

Novac za izgradnju ove ceste FBiH je osigurala iz Programa izgradnje i modernizacije magistralnih cesta u FBiH koji je sveukupno ”težak” 173 miliona eura, a izgradnja je finansirana kreditima Svjetske banke, Evropske banke za obnovu i razvoj i Evropske investicijske banke.

Vrijedi naglasiti da radovi na izgradnji magistralne ceste Stolac – Neum nisu stali ni kada je u BiH stigla pandemija. U prvoj pandemijskoj godini radnici građevinskih kompanija Euro-Asfalt Sarajevo i HP Investing su pred sobom imali možda i najveći izazov na cijeloj cesti – izgradnju tunela Žaba, ali su ga uspješno savladali. Vrijednost radova na ovom savremenom tunelu je 23 miliona KM sa PDV-om, a finansirani su kreditom Svjetske banke i EIB-a.

 

 

Plus za privredu i turizam

Ugovori za izgradnju južne obilaznice Mostara (Miljkovići – Rodoč i poddionica Miljkovići-rotor, Varda – ulaz u tunel Novi) i posljednje dionice ceste Stolac –Neum (Hutovo – Cerovica – Stolovi) potpisani su u jeku pandemije, u julu 2020. godine u Sarajevu sa firmama Hering iz Širokog i Brina iz Posušja. Južna zaobilaznica Mostara je koštala 7,6 miliona KM, a dionica Hutovo – Stolovi 17,7 miliona KM. Radovi na ovim dionicama počeli su u oktobru 2020.

Direktor JP ”Ceste FBiH” Ljubo Pravdić je rekao: ”Izgradnjom ove moderne saobraćajnice riješit će se problem prometne povezanosti obale Jadranskog mora i područja Neuma s ostatkom Hercegovačko-neretvanskog kantona, a time i cijele BiH, te pozitivno utjecati na privrednu konkurentnost Neuma i Stoca.”

Cijeli investicioni proces je počeo 14. novembra 2016. godine kada su otvorene prve ponude za izgradnju prva dva LOT-a magistralne ceste Stolac – Neum, a završava se, nadajmo se, prije početka ljetne turističke sezone koja bi ove godine za Neum mogla biti rekordna i svi se nadaju bolja i od one iz 2019. godine.

Oni koji su do sada do Neuma išli preko krivudave Svitave će s posebnim zadovoljstvom dočekati juni ove godine i vožnju novom, brzom i modernom saobraćajnicom. I zato, ko može, neka ove godine ide na more u Neum!

 

izvor: bihamk.ba

Na vrh