Kolumne

Bijeli golub ponovo (ne)leti 545 – KREĆE PRIPREMA MUZEJSKE POSTAVKE

Novi “znak” i nevjerovatna koicidencija – staklo na ulaznim vratima nije prslo, a važnije i simboličnije- nije ni uramljena poema Bijeli golub posvećena ilustratoru Omeru Omeroviću…

 

Piše: Sead Hambiralović

Na mirovne, turističke teme i dileme, plus obrazovanje mladih i ekologija, oko onih tuzlanskih majkinih 49 posto, naspram očevih zvorničkih 51, zakolutavaju se nove zanimljivosti. Trebalo da je pošteno “raspoređeno” –  u zadnji čas sjetio se Tunje Jokića o kojem je nedavno pisano i Amira Mahovkića, visprenog turističkog poslenika iz Turije da i oni uđu u priču o bundevama sremendušamahttps://boljatuzla.ba/bijeli-golub-ponovo-neleti-544-a-zasto-da-ne-i-bundeve/?

        

Nakon što sam na Panonici podijelio (i) učesnicima obilježavanja Dana planete, potom da se zasadi i u bašti tuzlanskog pansiona Centar, (pre)ostalo je po 2sjemenki (poduže je o ovome većem broju) dvojici prijatelja i dodatnu po jednu kao “rezervu”. Haj neka se sade ukrasna drveća, bukve i nove šume, a zašto da ne i medne bundeve – najesen sačekajmo “rezultate”. Jedna biće “nanijećena” kao poklon dobrom Rešadu Bundavici. Prošle godine busom prevezao iz Švedske rasklopljenog preostalog trećeg Bijelog goluba koji se zadesio u zavjetrini  scenografije Barnens fredgala 2004, dok su dva prednja slomljena! Da se ne bi oštetio u punom gebeku za svaki slučaj rezervisao 4 prednja sjedišta. Krhotine polomljenih (ustrebaće)  ranije šleperom prevezao “Rogotrans”, sa ostalim eksponatima, kao i onog malešnog – poklon učenika Tullängsgymnasiet i vidi se na drugom fotosu. (To Rešadovo se ne zaboravlja, kolumna broj 510, op.a.).

 

NASLOVNA FOTOGRAFIJA – Na fotosu uz naslov montaža dijela fotosa koji su obilježili nastajanje i razvoj projekta Gljiva Mira. Urađena je u tuzlanskom CopyGraf Studio kao poklon a nedavno logo-naljepnica za novo bijelo biciklo, nevjerovatne predpriče! U znak zahvalnosti planiran je da bude uslikan vlasnik Alen Glinac ali je ovu “rolu”, uz vedar osmjeh, rađe prepustio mlađahnom uposleniku Ademiru Avdiću.

 

SVAKI DRUGI VIKEND – ZNA SE

Oko sat vožnje je do rodnog grada i pod obavezno obilazak (pre)ostale tri bitne zavičajne staze – do Kazanbašče, na Kulu i Mejdanom od mosta i “nazaj” od nekadašnjih Hukova. A odnedavno nova, veoma važna “obaveza” je postavljanje Bijelog goluba na balkonu u najkomšijskijoj zvorničkoj ulici. Pisano a u petak i “zvanično” početak delanja oko  muzejske postavke.

 

Dovoljno rečeno o planovima, te problemu da svi prevezeni mirovni i umjetnički eksponati iz Norveške i Švedske osnivača projekta ni ublizu ne mogu stati na dva sprata “žute kuće” i sve su prilike naće se neko “prelazno” rješenje.

 

Na ovom fotosu izbor jednog dijela eksponata koji su se nalazili u dječijoj galeriji u švedskom Orebru, link https://boljatuzla.ba/bijeli-golub-ponovo-neleti-542-bogatstvo-koje-nije-za-prodaju/?  Od brojnih poklona od škola i umjetnika iz svijeta moguće da će se jedino naći prostora za jedan od djece sa norveškog otoka Stord i dragocjena slika bolivijskog umjetnika Eduarda Ibaneza sa adresom u Bergenu. Ukoliko bi se na Diviču izgradila GljivaMira problem prostora sasvim riješio, uz dodatni za povremene izložbe od šireg značaja.

N.A.

 

SKOTRLJAO SE SIMBOL MIRA…

A nazire se koncept za prvu fazu. Stepenišni prostor i hodnik prema balkonu gdje će ovaj simbol mira od petka do nedelje biti u zraku. Taman, pa kako koga sa ulice prizor “takne”, a neće biti da se ne može ništa bjelosvjetskima koji odlučuju hoće li planeta nastaviti vrtiti u boljem smjeru ili prema nestanku …

I ponoviti: ima li išta  da je (i) do naaas?!

Na drugom je fotosu i to bi uz još desetak dragocjenih eksponata, koji su pohranjeni u Tuzli, moglo biti u najkraćem ova priča. Inače tokom tri decenije sačuvano preko 200 raznih dokumenata i poklona. 

Sasvim s desna u staklenom okviru je poema Bijeli golub zadnje prijaretne knjige “Prava domovina” koju je ilustrovao Omer Omerović, sa enigmatskim prilogom Vojina Krsmanovića. Ovo su završni stihovi:

“… Šta se umjetniku desilo na kraju će se reći                                                                                                                                                   ostade njegov bijeli golub  koji na moj prozor sleti.”

(1. Omer Omerović, poznati ilustrator, ubijen u prvim danima rata u Bosni i Hercegovini; 2. Njegov crtež bijelog goluba na koricama pomenute knjige ugrađen je u logo Internacionalnog projekta Gljiva mira; “Sjećanje na Omera”, instalacija Seada Hambiralovića predstavljena je na 4. Bijenalu umjetnosti minijature Bosne i Hercegovine u Tuzli). 

 

 

P.S.

Pošto je okvir stajao na “kant” prislonjen na najgornjem stepeniku, nesmotreno  pomjerio jedan eksponat – lančano se prenijelo do zastakljenog okvira koji se zakotrljao niz stepenice! Zanijemio i zatečen čekao da se razbije. Udario je milimetar- dva od ivice staklenih vrata i tresnuo na teracu. Vau, ostalo je čitav, kao i staklo na donjem ramu ulaznih vrata..!

 

 

 _________

Kolumne u funkciji regionalnog projekta u osnivanju DaBudeBolje &GljivaMira; Postavlja na Fb stranicu Gljiva Mira, a prenose portali Bolja Tuzla, BHDINFODESK ili BIH DIJASPORA INFODESK i stranica Zvornik kroz sela, mahale i čaršiju; info.gljivamira@gmail.com &  dabudebolje@gmail.com

Na vrh