Danas je održana sjednica Komisije za obrazovanje i nauku Skupštine Tuzlanskog kantona na kojoj je razgovarano o položaju djece s poteškoćama u razvoju i potrebama za sistemskim angažovanjem asistenata u nastavi u osnovnim školama u Tuzlanskom kantonu. Sjednici su prisustvovali predstavnici Ministarstva obrazovanja i nauke i Pedagoškog zavoda Tuzlanskog kantona, Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Univerziteta u Tuzli i Zavoda za odgoj i obrazovanje osoba sa smetnjama u psihičkom i tjelesnom razvoju Tuzla.
Izneseni su podaci da redovnu nastavu u osnovnim školama u Tuzlanskom kantonu pohađa oko 470 učenika s poteškoćama u razvoju, te da je angažovano 247 asistenata. U obrazovnim ustanovama rade 204 defektologa. Iako postoje dobri resursi česte primjedbe koje Komisija za obrazovanje i nauku dobija od učenika, roditelja, različitih udruženja ali i nastavnika i obrazovnih ustanova pokazatelj su da na terenu ima mnogo problema i da se ne ostvaruju najbolji interesi djece.
Nakon konstruktivne rasprave zaključeno je da je neophodno izvršiti analizu uspješnosti asistenata u nastavi, odnosno uspješnosti učenika s poteškoćama u razvoju u redovnim školama, pokrenuti izmjene i dopune zakonskih rješenja u cilju formiranja Komisije za procjenu obrazovnih sposobnosti učenika, podsticati usluge rane intervencije u saradnji s predškolskim ustanovama, pokrenuti aktivnosti na izmjeni naziva Zavoda za odgoj i obrazovanje osoba sa smetnjama u psihičkom i tjelesnom razvoju Tuzla, te pripremiti hodograme za roditelje djece s poteškoćama u razvoju. U sve aktivnosti neophodno je uključiti Ministarstvo zdravstva i Ministarstvo za rad, socijalnu politiku i povratak Tuzlanskog kantona te resurse Univerziteta u Tuzli.
Komisija za obrazovanje i nauku će o navedenim zaključcima upoznati Skupštinu Tuzlanskog kantona.
