Kult(ura)

U Tuzli 8. oktobra premijera predstave ‘Pijana noć’ reditelja Gradimira Gojera

Na sceni Narodnog pozorišta u Tuzli u oktobru će biti premijerno izvedena predstava “Pijana noć 1918.“ prema istoimenoj i istinitoj noveli Miroslava Krleže, a u režiji Gradimira Gojera.

Ovaj bh. pisac, reditelj i teatrolog ističe u razgovoru za Fenu kako posljednje tri godine radi na politički angažiranom teatru te da je ova predstava došla kao kruna svega što je radio.

– Tu se radi o suptilnom političkom teatru. Drago mi je da se ovaj projekt radi u Tuzli, jer je ovo jedini grad koji može prihvatiti širinu takvih političkih implikacija – smatra Gojer.

Navodi da su političke prilike 1918. godine, o čemu je pisao Miroslav Krleža, jednake i danas te da se i danas govori o tome da su “pojedini narodi unutar prostora bivše Jugoslavije oslonjeni jedni na druge i da ne mogu jedni bez drugih napraviti ozbiljan iskorak, prije svega u evropskom smislu”.

Gojer je mišljenja da će predstava “Pijana noć“ biti veoma popularna u BiH, jer je, kako kaže, većina naroda u BiH opredijeljena za zajedničko življenje.

-Mislim da se mi približavamo ekonomskom minimumu i da smo došli u onaj dio kada građanin preživljava. Ne samo da preživljaju ugrožene kategorije stanovništva, već se i običan građanin bori isključivo samo da preživi. U takvoj situaciji, u ekonomskom smislu, ovaj narod je veoma blizu uništenja. Mislim da su građani svih konfesija u BiH dobili neki veliki sedativ i da mirno spavaju bez obzira što svaki dan sve više ekonomski gube – stav je Gojera.

Kaže također da se pozorišna kultura u BiH polako gasi te da sva bh. pozorišta nemaju mogućnost da zajedno naprave ozbiljnu tehničku produkciju, jer je stanje tih tehnika na srednjovjekovnom nivou, a negdje i ispod srednjovjekovnog nivoa.

-Mi više nemamo umjetničkih zanata, jer su se ugasili. Nemamo pozorišne krojače, stolare, bravare, a da ne govorim da nemamo patinere. Mi nemamo slikare koji rade pozorišni dekor. To samo govori o jednoj totalnoj nebrizi, ne samo za pozorište nego za kulturu u cjelini – kaže Gojer.

Smatra također da je pozorište posebno ugroženo jer većina onih koji se institucionalno brinu za pitanje kulture u BiH, ustanove kulture nikada ne posjećuje.

Predstava “Pijana noć“ je, kaže Gojer, način podizanja glasa protiv ovakvog stanja u BiH.

Na vrh