Tuzlanski kanton prednjači u provođenju procesa inkluzije u Bosni i Hercegovini, a bit će podignut na još veći nivo za dobrobit ne samo korisnika nego i cjelokupne zajednice.
Istaknuto je to na online konferenciji organizacije ‘Save the Children’, koja je okupila donosioce odluka i djelatnike što se direktno bave inkluzijom u Tuzlanskom kantonu.
Koordinatorica ‘Save the children’ za projekte inkluzije Dalila Bašić kazala je da je ‘Save the children’, zajedno s Ministarstvom obrazovanja i nauke TK i Pedagoškim zavodom TK, potpisao novi sporazum o suradnji na projektu inkluzije. Glavna tačka na kojoj će raditi je revizija Strategije za uključivanje djece s poteškoćama u redovno obrazovanje, dokumenta koji je odlukom Skupštine TK 2019. stavljen van snage.
– Nastojimo i dalje jačati kapacitete centara za razvoj inkluzivnih praksi i planiranje njihove održivosti nakon završetka projekta. Predstoje mnogo aktivnosti, od treninga do otklanjanja arhitektonskih barijera pojedinih škola u TK. Svakako će biti pozitivne promjene, uradit ćemo mnogo više nego je to bilo u protekloj godini, kad smo se svi pokušavali adaptirati na promjenjeni način funkcioniranja zbog pandemije – nada se Bašić.
Predstavnica Pedagoškog zavoda TK Medira Ćulum najavila je reviziju Strategije, na sastanku sa resornim ministrom bit će definirane daljnje aktivnosti, a nastojat će se uvažiti i mnogi od prijedloga sa današnjeg skupa za koje kaže da su bili dobri.
Savjetnik u Ministarstvu obrazovanja TK Malik Ikanović kaže da Ministarstvo spremno dočekuje naredne korake i finaliziranje aktivnosti na imenovanju radne grupe, od koje očekuju da bude ekspeditivna i efikasna.
– Rezultat treba da bude usvajanje revidirane strategije ili novog teksta, neka radna grupa iskristališe najbolje rješenje. Na radnoj grupi, predvođenoj Ministarstvom, je da donese dokument koji će biti kvalitetan i dovoljno široko postavljen. Očukuje nas intenzivan rad, da što prije strategiju vratimo Vladi i Skupštini na odlučivanje – kazao je.
Mejra Turbić je direktorica OŠ ‘Mehmed-beg Kapetanović Ljubušak’ u Srnici Donjoj kod Gradačca, u okviru koje djeluje Centar za razvoj inkluzivnih praksi (CRIP).
Ona kaže da nije bilo lako sve organizirati, ali sad sve dobro funkcionira. Zadovoljstvo korisnika im je najvažnije, a pohvale stižu i od roditelja. Osluškuju povratnu informaciju od roditelja, što je najbolji pokazatelj kako radi Centar.
Pokretanje Centra u OŠ ‘Mehmed-beg Kapetanović Ljubušak’ značilo je, kako kaže, mnogo za razvoj inkluzije kako u toj školi, tako i u lokalnoj zajednici.
– Naši učenici koji idu u redovnu školu navikli su na djecu s poteškoćama u razvoju. Mislim da to i jeste cilj inkluzije. Sad se oni ne obaziru ako npr. dijete s autizmom ima neki određeni stereotip, nego ih pozdrave. To nam je najbolji pokazatelj da inkluzija zapravo može zaživjeti u redovnim školama, a značajnu ulogu u procesu provođenja inkluzije imaju naši nastavnici i učitelji – istaknula je.
U Centru za razvoj inkluzivnih praksi u Gradačcu u četiri kabineta pružaju rehabilitacijske usluge, a korisnicima je pruženo više od hiljadu tretmana. Psihosocijalnu podršku pružaju djeci i roditeljima.
Predstavnik ‘Save the children’ Mirco Gigliotti smatra da postojeće institucije u TK mogu poslužiti kao važan resursni centar i biti od koristi ne samo za taj kanton nego i za cijelu BiH u oblasti inkluzije.
Kako je kazao, nemaju namjeru ništa nametati, podržavaju razvoj inkluzije i cijene partnerstvo što ga imaju s Pedagoškim zavodom, resornim kantonalnim ministarstvom i svim drugim organizacijama na području Tuzlanskog kantona.
Današnjim online skupom ‘Budućnost inkluzije u TK: planovi i vizije’ simbolično je obilježena prva godišnjica djelovanja Centra za razvoj inkluzivnih praksi Gradačac, jučerašnji Svjetski dan svjesnosti o Down sindromu, ali i nastupajući 2. april – Svjetski dan svjesnosti o autizmu. Projekt finansijski podržava Italijanska agencija za razvojnu saradnju.
Na Svjetski dan svjesnosti o Down sindromu i za godišnjicu Centra oslikan je i prigodan mural inkluzije, a sudjelovala su i djeca iz Gradačca.