Tokom razgovora sa bh. političkim liderima, Varhelyi je na Dodikovu priču o državnoj i vojnoj imovini, koju želi da ugrunti na entitet Republika Srpska, šutio što je shvaćeno kao odobravanje od EU-a.

Schmidt je, podsjetimo, u aprilu ove godine stavio van snage Ukaz o proglašavanju Zakona o nepokretnoj imovini RS-a, a prije mjesec dana i Ustavni sud BiH učinio je isto.

Zakonom o privremenoj zabrani raspolaganja državnom imovinom iz 2005. godine država je ona koja upravlja svom imovinom kojom je upravljala u sastavu bivše Jugoslavije.

Raspolaganje državnom imovinom zabranjeno je zakonom koji je 2005. nametnuo tadašnji visoki predstavnik Paddy Ashdown. Taj zakon propisuje da je ništavna svaka odluka, akt, ugovor ili bilo koji drugi pravni instrument kojim se raspolaže državnom imovinom suprotno odredbama Zakona.

On je na snazi, sve dok ne bude usvojen novi, kojim se uređuje provođenje kriterija koji će se primjenjivati za utvrđivanje imovine koja je u vlasništvu BiH, Federacije BiH, RS-a i Brčko Distrikta. Zakon o državnoj imovini jedan je od neophodnih uvjeta 5+2 koji BiH mora ispuniti da bi OHR finalizirao svoj boravak u Bosni i Hercegovini.

Ako se u narednom periodu od mjesec do dva nešto ne promijeni u Schmidtovim stavovima, za koje očigledno ima podršku SAD-a i Velike Britanije, te dijelom Evropske unije, a nakon što je u dogovoru sa Zagrebom nametnuo izmjene Izbornog zakona BiH i Ustava FBiH koje pogoduju Draganu Čoviću, grunt će dobiti entitet RS, a u Federaciji BiH kantoni čime se otima državi njeno zemljište.

Potom se uskoro može očekivati sljedeći zahtjev, a to je teritorija, gdje bi Dodik i Čović imali uporište da krenu putem samostalnosti koju lider SNSD-a sve češće najavljuje, odnosno institucionalne i teritorijalne organizaciju BiH na načelima federalizma i konsocijacijske demokratije, što je kontroverzni 7. zaključak usvojen na vanrednom zasjedanju HNS-a iz februara ove godine.