Komentari

SAMOPROMOCIJA NIKŠIĆA I KONAKOVIĆA: Od početka traljavo građeni most proglasili “simbolom napretka BiH”

Sve vrijeme je ovaj projekat s pravom kritikovan od strane opozicije, a godinama unazad njeni glavni predstavnici su bili Elmedin Konaković i Nermin Nikšić. Kako je preko noći ovaj građevinski projekat sa stotinama propusta postao simbolom “napretka Bosne i Hercegovine” trebao bi nam objasniti upravo Konaković.

Sinoć je na spektakularnoj svečanosti popraćenoj vatrometom otvoren most kod Počitelja koji je odlukom Autocesta FBiH na čelu sa Denisom Lasićem netom prije otvaranja nazvan “Hercegovina”.

Svečanosti su prisustvovale visoke zvanice sa državnog i federalnog nivoa, kao i gosti iz susjedne Hrvatske. Državni nivo su predstavljali predsjedavajuća Vijeća ministara Borjana Krišto, ministar Elmedin Konaković i predsjedavajući Doma naroda Dragan Čović, federalni nivo je predstavljao premijer Nermin Nikšić, dok je iz susjedne Hrvatske stigao premijer te zemlje Andrej Plenković.

I tako smo došli do apsurdne situacije: na svečanosti otvaranja najspektakularnije moderne građevine napravljene u poslijeratnoj BiH nema nikoga iz vrhovne državne institucije, Predsjedništva BiH, a ima iz vrha susjedne Hrvatske. Budući da u Predsjedništvu BiH sjedi “nepoželjni” Željko Komšić, organizatori svečanosti otvaranja mosta na čelu sa Denisom Lasićem su se odlučili da potpuno ignorišu vrhovnu državnu instituciju.

Nažalost, nikome od zvaničnika iz Sarajeva koji su večeras prisustvovali otvaranju mosta kod Počitelja to nije zasmetalo. Oni su ovu priliku iskoristili za samopromociju i samohvalisanje. Čak ni arogantna Plenkovićeva poruka u koji je izrekao u glavnom gradu BiH da će “rado ću doći u Predsjedništvo” kad tamo ne bude Komšić.

 

Ko je navikao da priča – pričat će!

Premijer FBiH Nermin Nikšić na otvaranja mosta stigao je u preskupom nedavno kupljenom automobilu, Touaregu, i samouvjereno putem društvenih mreža poručio: “Ko je navikao da priča, pričat će. Ko je navikao da radi, radit će”.

Ovo bi valjda trebao biti odgovor na brojne kritike koje su prema njemu upućene zbog rastrošnosti za vlastiti komfor, ali i zbog brojnih osuda programa otvaranja mosta u režiji HDZ-a.

To što je mandat Nermina Nikšića kao federalnog premijera počeo na samom kraju aprila 2023. godine, a most spojen samo dva mjeseca kasnije, 6. jula, dok Nikšić još nije ni ugrijao premijersku stolicu, nije ga omelo da upravo sebi pripiše zasluge za njegovu izgradnju.

Drugom “predstavniku” iz Sarajeva, ministru Elmedinu Konakoviću, se jako dopala ova izjava premijera Nikšića, pa je odmah u programu BHRT-a od riječi do riječi citirao.

“Odlično je rekao Nikšić. Ponoviću samo tu sekvencu iz njegovog obraćanja: ‘Ko je naučio da radi – radit će; ko je naučio da gradi – gradit će; ko je naučio da priča – pričat će’. Nikakvi spinovi, nikakve etno-nacionalne podvale neće pokvarit dojam napretka Bosne i Hercegovine i 11 novih kilometara autoputa i nadam se i još mnogo novih kilometara u samoj budućnosti”, kazao je u jednom dahu Konaković.

 

Kako je građen “simbol napretka BiH”

Izgradnja mosta kod Počitelja krenula je traljavo od samog početka. Skoro dvije godine trajala je rasprava o izboru trase poddionice Počitelj – Zvirovići. Trasa je definirana 2014. godine, a prvi tender za izbor izvođača radova objavljen je 2015. godine. 

No, dvije godine kasnije, u maju u maju 2017. konkurs je poništen zbog, kako su rekli “dugotrajnog procesa evaluacije”, šta god da to značilo. Drugi tender je raspisan u maju 2017. godine, ovog puta kao jedinstveni LOT tj. cijeli potez trase bio je koncipiran kao jedan ugovor. 

Nakon četiri godine kašnjenja, i dva poništena tendera, 20. juna 2019. u sjedištu JP Autoceste FBiH napokon je potpisan ugovor o izgradnji poddionica Počitelj – Zvirovići, LOT 1 i LOT 2.

Ugovore su potpisali Adnan Terzić, (SBB) tadašnji direktor JP Autoceste FBiH u ime investitora, a radovi su povjereni azerbejdžanskoj Azvirt Limited Liability Company te kineskoj firmi Sinohydro Corporation Limited i Powerchina Roadbridge Group, koji su kao podizvođača angažirali Hering iz Širokog Brijega.

Predviđeno vrijeme izgradnje, kako su naveli na svojoj službenoj stranici JP Autoceste FBiH, trebalo je biti 30 mjeseci za most, a 24 mjeseca za cestu. Prvi rok bio je mart 2022. godine, koji je probijen, a potom je slijedio niz rokova koji su probijeni bez ikakvog objašnjenja.

Pri kraju radova, kada je već spojena konstrukcija, kao grom iz vedra neba odjeknula je vijest da je most napukao. 

Sve vrijeme je ovaj projekat s pravom kritikovan od strane opozicije, a godinama unazad njeni glavni predstavnici su bili Elmedin Konaković i Nermin Nikšić. Kako je preko noći ovaj građevinski projekat sa stotinama propusta postao simbolom “napretka Bosne i Hercegovine” trebao bi nam objasniti upravo Konaković. 

(Samir Begović)

Na vrh