Zabava

Recenzija Dragutina Matoševića – DINKO & ALBATROSS – Posavina pjeva

DINKO & ALBATROSS – Posavina pjeva / DODO Studio Tuzla (2024), BiH – Croatia Records (2023), HR / Promo CD Maxi Single (Not for sale), Digital / Bosna i Hercegovina

Dinko Delić je rođen u Slavonskom Brodu, 1957. godine. Živio je i školovao se u Gradačcu i Beogradu, a sada živi u Tuzli. Dinko je multiinstrumentalista, gitarista i vokal, kantautor, aranžer i producent. Uz to, on je i profesor i realiziran pisac, član Društva pisaca BiH i P.E.N. centra BiHDinko ima veoma bogatu muzičku karijeru. Svirao je u mnogo grupa. Najvažnije među njima bile su: Sinovi suncaCrvena jabuka i Alma (sve iz Gradačca), Beli mrav (iz Beograda), Albatross (iz Bosanskog Šamca) i Oktopod (iz Modriče).

Za vrijeme rata, od 1992. do 1995. godine, Dinko prelazi u Tuzlu, otvara DODO Studio i bavi se snimanjem muzike mladih tuzlanskih grupa. U vremenu najžešćih ratnih zbivanja, 1993. godine, Dinko je svirao i u Jazz Big Bandu RTV Tuzla pod dirigentskom palicom profesora Čestmira DušekaJazz band RTV Tuzla uglavnom je svirao aranžmane Glenna Millera i imao je nekoliko zapaženih nastupa u Domu Armije Tuzla i na Ratnoj olimpijadi u Mejdanu.

Za Dinkov autorski rad, najvažnija je bila saradnja sa grupom Albatross iz Bosanskog Šamca. Od 1983. do 1986. godine, Dinko je radio sa šamačkim bendom Albatross u kojem su svirali braća Ljubiša i Brano ToviracNenad Šapić i Branislav Lukač. Osim Ljubiše koji je bio poznat gitarista sa iskustvom i Brano Lukač je bio poznat kao izvrstan muzičar: svirao je gitaru, bass i usnu harmoniku. Tako isto i Nenad Šapić koji je svirao i bass i solo gitaru i bubnjeve, a Brano Tovirac je svirao bubnjeve i klavijature. Ovi muzičari mogli su zadovoljiti ukuse raznolike publike i svirati za sve generacije, ali imali su i ono bitno: kreativni potencijal neophodan za rad na aranžmanima i autorskim pjesmama.

Dakle, Maxi Single CD (album), “Posavina pjeva“, u izvedbi grupe Dinko & Albatross, nastao je kao muzički projekat još davne, 1983. godine, u saradnji Dinka Delića (vokal, gitara), Ljubiše Tovirca (gitara), Nenada Šapića (bass gitara) i Branislava Tovirca (bubnjevi). Pjesme: “Između Tuzle i Mostara“, “Maya” i “LK 3821-92“, snimljene su 1983. godine u Bošnjacima, kod Županje, u studiju Rockoko, u vlasništvu Želimira Babogredca, koji potpisuje i konačnu produkciju cijelog materijala ovog Maxi Singlea.

Pomenute tri pjesme bile su preslušane, iste, 1983. godine na uredničkom kolegiju Muzičke produkcije Radio televizije Sarajevo, kome je predsjedavao Petar Lukač, a članovi su bili Davorin Popović i Kemal Monteno. Nakon pozitivne reakcije kolegija, grupa Dinko & Albatross dobila je poziv za snimanje LP ploče. Nažalost, privatni problemi Dinka Delića spriječili su realizaciju te zamisli, tako da je objavljivanje tog materijala čekalo sve do naših dana.

Naslovna pjesma, “Posavina pjeva“, dodata je u ovaj Maxi Single znatno kasnije. Iako komponovana prije 1983. godine, kao i ostale tri, snimljena je tek 1993. godine u DODO StudijuDinka Delića u Tuzli. Dinko je odsvirao i otpjevao sve dionice na snimku. Inače, Dinko autorski potpisuje sve četiri pjesme na ovom albumu, osim teksta za naslovnu pjesmu koji je napisao Hasan Kikić.

Uz pomoć pisca ovih redova, Dragutina Matoševića, 2022. godine, uspostavljen je kontakt sa Izdavačkom kućom Croatia Records i producentom Želimirom Babogredcem koji je izrazio volju da se davno urađeni muzički materijal osvježi i objavi. To se 2023. godine napokon i dogodilo. Digitalno izdanje “Posavina pjeva” objavljena je kao Maxi Single (album) na svim važnijim digitalnim platformama. Dinko Delić je tu objavu ovako ocijenio: “Saradnja s grupom Albatross potaknuta je skladnim odnosom inače različitih stilova u sviranju gitare između Ljubiše i mene, a naročito čvrstom ritam sekcijom basista Nenada i bubnjara Brane. Raduje me da je Croatia Records prepoznala vrijednost našeg rada i potrebu da se ovi snimci otrgnu od zaborava“. (Croatia Records Press Release)

Aprila, 2024. godine, Dinko je u Tuzli naknadno objavio Promo CD “Posavnia pjeva” za potrebe promocije i prezentacije tog muzičkog projekta. A za CD u fizičkom obliku urađen je vrlo atraktivan omot u najboljoj tradiciji POP ARTa i angloameričke rock estetike. Omot CD-a uradili su Šemso Karić iz Tuzle i Bojan Bahić, akademski slikar iz Sarajeva, na osnovu fotografija Redžepa Kadrića iz Gradačca i Azre Aganović Bektašagić iz Tuzle. Na tim snimcima prikazani su mladi muzički dani Dinka Delića i grupe Albatross, rijeka Sava i posavska zlatna polja koja je snimio oskarovac Jan Beran mlađi. Finalni remastering muzičkih snimaka uradio je Tihomir Mišić u studiju Octopus Music, Modriča.

Muzički producent bio je – Želimir Babogredac, muzička urednica – Klaudija Čular, a izvršni producent albuma – Dragutin Matošević.

Ovaj Maxi Single (album) izdat je u digitalnom obliku 2023. godine i dostupan je za slušanje / kupnju putem najvažnijih digitalnih servisa, kao i putem web stranice Croatia Recordsa. Printani Promo CD objavljen je u aprilu 2024. godine u saradnji sa štamparijom Repro-Karić, Tuzla.

Dinko & Albatross – “Posavina pjeva” – 1. “Posavina pjeva” (4.00) ; 2. “Između Tuzle i Mostara” (2.56) ; 3. “Maya” (3.54) ; 4. “LK 3821-92” (3.41).

DINKO & ALBATROSS – Posavina pjeva (Maxi Single) Croatia Records Multimedia / DINKO DELIĆ – Muzička biografija /

YT – Dinko & Albatross – “Posavina pjeva”