Lični stav

Piše Neim Husić – Mali osvrt na populizam i “pismenost” narodnih poslanika parlamentarne skupštine BiH, a u vezi predloženih i dijelom usvojenih izmjena i dopuna zakona o bezbjednosti saobraćaja na putevima

Mali osvrt na populizam i “pismenost” narodnih poslanika parlamentarne skupštine BiH. Predložene i dijelom usvojene izmjene i dopune zakona o bezbjednosti saobraćaja na putevima a koje predviđaju visoke kazne za bahate vozače, prolazak kroz crveno svjetlo na semaforu, preticanje na punoj liniji, vožnju u alkoholiziranom stanju i pod dejstvom narkotika, korištenje telefona i uređaja za ometanje radara (šta god to bilo, ne znam ni da postoji) itd.

 

Apsolutno podržavam ovu inicijativu i smatram da je saobraćaj već dugi niz godina pravi divlji zapad ali imam par pitanja iz saobraćajne struke za gospodu jer vjerujem da su stručnjaci u segmentu iz kojeg su predložili izmjene i dopune zakona?!?!

 

Znate li gospodo poslanici Imamović i Magazinović, a trebalo bi da znate jer putujete izvan zemlje, da je npr. susjedna Hrvatska sva ograničenja u naseljima podigla sa usranih 50 na 70 km/h a evo i zbog čega; vaše državno ministarstvo saobraćaja pokrovitelj je džingla koji se vrti na Kalman radiju i mnogim drugim radio stanicama a koji kaže “pri brzini od 60 km/h vozilu je potrebno 50 metara da se potpuno zaustavi stoga obratite pažnju na pješake i druge učesnike u saobraćaju”…

 

Dragi parlamentarci, sa vašim informacijama zakasnili ste nekih 25-30 godina jer ovo su podatci za vozila Zastava 750 (Fićo) i Zastava 101 (Stojadin) koja niti se više voze niti proizvode i tačan parametar je 47.50 metara je zaustavni put (put kočenja) pomenutih a ujedno izumrlih vozila. U kamionima i autobusima marke Mercedes ABS (sistem protiv blokiranja točkova pri kočenju) obavezno se ugrađuje od 1991. a u svim putničkim vozilima u serijskoj proizvodnji je od 1998. kao dio obavezne opreme poput sigurnosnog pojasa, a što znači sljedeće; bilo koj vozilo npr. Golf 4, Mercedes E klase, Audi A4, Renault Clio… proizvedeno poslije 2000.godine ima serijski ABS i duplo manji zaustavni put zahvaljujući kočionim sistemima vozila poput ABS, ESP, ASR te veličini diskova i disk pločica.

 

Vozilo kojim ja upravljam staro je nekih 12 godina i ima zaustavni put 24.5 metara i to pri brzini od 100 KM/h…

 

Pa vas pitam sljedeće; šta je sa nama normalnim vozačima, zašto se niste potrudili prilagoditi ograničenja novijim i savremenijim automobilima.

Zašto ne uvedete oštrije kontrole na tehničke preglede gdje prolaze vozila poluispravna i neispravna, zašto ne zabranite ulazak u gradske zone vozilima sve do Euro 3 motora nećete naravno jer čuvate socijalni mir a ograničili ste uvoz na Euro 5.

 

Apsolutno besmisleno, stara vozila i još starije gume na vozilima, znate li da se pri vještačenju saobraćajne nezgode prvo gleda ispravnost kočionog sistema pa istrošenost i starost pneumatika, znate li da ljudi ovde stavljaju gume stare i po 15-20 godina i to polovne što je neko bacio u zemljama EU pa se ovde nekim putevima dovoze i prodaju, znate naravno sve vam je poznato ali u svrhu očuvanja socijalnog mira puštate sve ispod radara a spremni ste zagorčati život nama koji živimo od vožnje i uplaćujemo doprinose iz kojih vi dobivate plate i naknade.

 

Zaista je dobro imati čvrsta zakonska rješenja o bezbjednosti saobraćaja ali je jadno ne uzeti u obzir ničije mišljenje niti bar pročitati inicijativu onih na koje se direktno odnosi.

 

U redu je kad nešto ne znaš ali ne htjeti saznati koliko ne znaš, unaprijed si osuđen na propast.

 

*** Neim Husić je profesionalni taxi vozač, koji ovaj posao obavlja već dugi niz godina.

Na vrh