Praksa je pokazala da veliki procenat djece koja imaju poteškoće u govoru i jeziku provodi više od 10 sati dnevno pred ekranima. Djeca koja provode previše vremena ispred ekrana imaju manje prilika za verbalnu interakciju sa roditeljima i vršnjacima, što je ključno za razvoj govora. Verbalna interakcija uključuje ne samo govor, već i slušanje, gledanje lica, te razumijevanje neverbalnih znakova.
Gledanje videa i crtića bez interakcije može rezultirati pasivnim učenjem, gdje dijete ne koristi jezik aktivno. Aktivno sudjelovanje i razgovor su ključni za razvoj jezika. Zatim, prekomjerna upotreba tehnologije može dovesti do prekomjerne stimulacije, što može dovesti do poteškoće sa pažnjom i usvajanja novih informacija. Takođe, postoje i brojne studije koje govore da prevelika upotreba ekrana može da utiče i na razvoj mozga kod male djece, posebno područja odgovorna za jezik i socijalnu interakciju.
Preporučuje se da djeca do treće godine ne budu izložena ekranima. Za stariju djecu od tri godine vrijeme pred ekranom (edukativni sadržaj) treba biti ograničeno na jedan sat dnevno uz sudjelovanje roditelja, što uključuje zajedničko gledanje edukativnih programa, postavljanjem pitanja koja potiču verbalnu interakciju.
Treba poticati igre bez ekrana, čitanje knjiga, razgovore i druge aktivnosti koje uključuju verbalnu interakciju i educirati roditelje kako i na koji način da stvore poticajno okruženje za pravilan rast i razvoj svog djeteta.