Nekategorisano

Objekti kulturne baštine kao ciljevi školskih izleta

O mogućnostima uvrštavanja objekata kulturno-historijskog naslijeđa na području Tuzlanskog kantonau program posjeta đaka osnovnih isrednjih škola kroz izlete i terensku nastavu u okviru časova historije,bilo je govora na današnjem sastanku između prestavnika kantonalnih  ministarstava trgovine, turizma i saobraćaja i obrazovanja i nauke TK sa predstavnicima Pedgoškog zavoda TK. Riječ je o objekatima koji ispunjavaju minimalne tehničke i sigurnosne uslove a koji bi bili uvršteni u obavezni program posjeta đaka osnovnih isrednjih škola kroz izlete, terensku nastavu u okviru časova historije.

Ovom je prilikom dogovoreno da će u nastavne planove i programe u osnovnim i srednjim školama TK biti uvršteni obilasci objekata kulturno-historijskog naslijeđa kao i časovi historije na tim mjestima. Zaključeno je da bi u osnovnim i srednjim školama trebalo češće organizovati izlete i posjete kulturno-historijskim spomenicima, kako bi djeca što više iz prve ruke saznala o svojoj prošlosti i okruženju te stekla vlastito iskustvo.

Prema mišljenju ministra trgovine, turizma i saobraćaja Mirsada Gluhića kada su u pitanju kulturno-historijska naslijeđa, ne postoji nijedna lokalna zajednica koja nema kulturno-hiostorijsko naslijeđe koje je interesantno BiH, regionu, Evropi pa i svijetu. „Ne možemo dozvoliti da djeca u osnovnim i srednjim školama ne znaju svoja kulturno-historijska naslijeđa u TK. Ko ne zna svoju prošlost nije mu izvjesna budućnost“, mišljenja je ministar Gluhić.

Kao primjer spomenika navedeni su kula „Zmaja od Bosne“ u Gradačcu, Stari grad u Srebreniku i džamija u Teočaku.

„Naravno da prije toga treba odraditi pripreme posebno u smislu sigurnosti učenika“, rekao je ministar obrazovanja, nauke i kulture TKZlatan Muratović naglasivši da će tome posebno posvetiti pažnju. „U tom smislu biće uključen Pedagoški zavod, javne ustanove i menadžementi škola koje će, nadam se na najkvalitetniji način provesti te posjete. Ne treba posebno naglašaviti koliki je značaj naših historijskih spomenika, a posebno aktivnost koja će za cilj imati upoznavanje djece sa historijom našeg podneblja“, rekao je ministar Muratović.

Jedna od tema su i mogućnosti uvrštavanja u nastavne planove i programe nastavnog sadržaja čiji bi cilj bio podizanje svjesti o značaju i efektima kupovine domaćih proizvoda.

Na vrh