Nakon što je gradski vijećnik i advokat Mirnes Ajanović podnio krivičnu prijavu protiv odgovornih inspektora Službe za inspekcijske poslove Grada Tuzla, zvanična dokumentacija inspekcije, koja se dostavlja javnosti, nedvosmisleno je potvrdila da most/nadvožnjak kod Panonskih jezera deset godina nema upotrebnu dozvolu i nije smio biti pušten u promet.
DOKUMENTACIJA INSPEKCIJE DOKAZUJE NEZAKONITOST
Na osnovu zvaničnih akata Službe za inspekcijske poslove Grada Tuzla, sada je potvrđeno da je nadvožnjak 22.02.2012. godine dobio Rješenje o urbanističkoj saglasnosti, 13.06.2012. godine dobio Rješenje o odobrenju za građenje, 13.03.2014. godine dobio Rješenje o odobrenju za probni rad u trajanju od 12 mjeseci, koje je isteklo u martu 2015. godine. To znači da nadvožnjak od marta 2015. godine nema upotrebnu dozvolu.
Odgovorni inspektori i službenici su ili svjesno prikrivali nezakonitosti ili su svojim nemarom i nepostupanjem ugrozili sigurnost građana koji su prelazili ili prolazili ispod mosta/nadvožnjaka za koji nema dokaza da je siguran.
KO JE KRIV – INSPEKCIJA JE SVE OVO ZNALA I NIJE REAGOVALA
Odgovornost za ovu skandaloznu situaciju snosi posebno Služba za inspekcijske poslove Grada Tuzla, koja nije preduzela mjere da se nezakonito korištenje mosta spriječi na vrijeme, i to šef Službe za inspekcijske poslove Aleksandra Azinović-Trakilović, glavni inspektor Ljubica Petrović i građevinski inspektor Edin Skenderović, koji je, inače, revnosan kada treba bez osnova naprasno zabraniti rad univerziteta. Ova lica su direktno odgovorna za to što je nadvožnjak deceniju korišten iako nije imao upotrebnu dozvolu, iako su imali zakonsku obavezu da zabrane rad.
GRADSKO VIJEĆE TUZLA JE OBMANUTO
Odgovornost snosi i Miralem Mulać, šef Službe za komunalne poslove Grada Tuzla, koji je ili obmanuo Gradsko vijeće Tuzla na vanrednoj sjednici održanoj 19.12.2024. godine, tvrdnjom da most ima upotrebnu dozvolu, ili dozvolio da bude obmanut, što ga ne oslobađa odgovornosti. Ovo je direktno ugrozilo pravilan tok rasprave na Gradskom vijeću i pokušaj je da se prikriva nezakonito korištenje objekta bez dozvole.
GODINAMA SE UPOZORAVA DA JE MOST NESIGURAN
Dok odgovorni inspektori godinama nisu reagovali, Mirnes Ajanović je još prije dvije godine upozoravao da most nema upotrebnu dozvolu i ukazao na fizičke probleme mosta. Nosivost mosta je smanjena sa 30 na 20, pa na samo 10 tona, čelične sajle koje nose konstrukciju nisu napregnute, most je ulegnut, prije dvije godine vršeno je „farbanje“ mosta i poravnavanje asfalta kako bi se sakrili problemi.
GRADSKO VIJEĆE ZABRANILO UPOTREBU MOSTA, ALI SLUŽBA ZA KOMUNALNE POSLOVE ZATAŠKAVA PROBLEM
Na inicijativu opozicije Gradsko vijeće Tuzla, 19.12.2024. godine, usvojilo je odluku o zabrani korištenja mosta, ali Služba za komunalne poslove pokušava manipulisati da je most zatvoren radi redovnog monitoringa, te se ponaša kao da je tek sada istekla privremena upotrebna dozvola. Angažovali su nekakvu licenciranu firmu za ispitivanje mosta i gradsku komisiju koja bi navodno ispitala stanje, što je nedopustivo jer nezavisni stručnjaci moraju uraditi hitnu ekspertizu, sve drugo je manipulacija i prikrivanje kriminala.
KRIVIČNA ODGOVORNOST JE NEIZBJEŽNA
S obzirom na dokazanu nesavjesnost i propuste, odgovorni se moraju krivično procesuirati a posebno građevinska inspekcija jer su nemarom ugrozili živote građana. Mora se obezbijediti nezavisna ekspertiza mosta od strane stručnjaka izvan TK i objaviti svi dokumenati u vezi sa izgradnjom i korištenjem mosta. Ovo više nije političko pitanje – ovo je ugrožavanja života. Ako se sada ne reaguje, prijeti nam katastrofa urušavanja mosta. Građani moraju znati istinu, a odgovorni moraju odgovarati, upozorava Mirnes Ajanović.
![](https://boljatuzla.ba/wp-content/uploads/2021/11/boljatuzla_logo.png)