KIA je u Bosni i Hercegovini predstavila osvježeni XCeed model koji osim modernijeg izgleda donosi i brojna tehnološka poboljšanja.
Kompaktni crossover na evropskom tržištu ostvario je značajan prodajni uspjeh među izuzetno jakom konkurencijom. Nakon četiri godine od predstavljanja put do krajnjih kupaca našlo je 120.000 primjeraka, pri čemu ne treba zaboraviti da je period od 2019. godine pa do danas izuzetno turbulentan i težak za automobilsku industriju koja se susrela sa brojnim problemima uzrokovani COVID-19 pandemijom i isporukom dijelova.
Osvježeni vanjski dizajn
XCeed u osvježenom izdanju donosi brojne promjene na vanjskom dizajnu što podrazumijeva već po nekom nepisanom pravilu osvježeni prednji branik, nove LED farove u koje su sada integrisana svjetla za maglu, izmijenjenu masku i nove usisnike zraka. Promjene su napravljene i na zadnjem dijelu gdje je XCeed dobio također novi branik, novi difuzor, ukrasne elemente koji imitiraju ispušne cijevi i novi dizajn svjetlosne grupe. Vizuelene promjene upotpunjuje paleta od 12 boja od čega je jedna potpuno nova – zelena, te široka ponuda novi aluminijumskih točkova od 16 do 18 inča.
Promjene na karoseriji nisu samo vizuelne, već i funkcionalne pa tako osvježeni XCeed ima poboljšanu aerodinamiku što se u konačnici odražava na manju potrošnju goriva i emisiju štetnih plinova. Osvježeni XCeed bit će prepoznatljiv i po novom paketu opreme koji nosi oznaku GT-line.
Unutrašnjost XCeed modela također je dobila blaga osvježenja, a ona su prije svega vidljiva na polju digitalizacije. Osvježeni crossover dobio je digitalni kombinovani instrument – digitalnu instrument tablu sa dijagonalnom dužinom ekrana od 12,3 inča. Tu je i novi ekran Infotainment sistema u veličini 10,25 inča i on se može personalizirati i podijeliti. Promijenjen je i dizajn upravljača na kojem se sada nalazi i novi KIA logo, a tu su i novi USB Type C priključci koji osiguravaju brže punjenje. KIA je zadržala i dalje najbolju kombinaciju komandi u unutrašnjosti pa tako pored ekrana osjetljivog na dodir i dalje imamo prave fizičke prekidače za sve bitne segmente.
Za materijale od kojih je napravljena unutrašnjost odlične su kvalitete što ostavlja utisak kvaliteta i ugodnosti na dodir. Prije svega tu mislimo na centralnu konzolu koja je napravljena od mekane gumirane plastike, a oku svakako neće promaći ni detalji u piano black boji ili hormirani okviri. Kupcima je na raspolaganju izbor različitih obloga sjedišta što podrazumijeva tkanine i različite vrste kože.
Dimenzije automobila ostale su iste tako da kupci mogu očekivati prostranost na nivou prethodnika. Jedine razlike su u segmentu prtljažnika koji je kod hibridne verzije nešto manji, međutim ta verzija za sad nije dostupna na bh. tržištu. Model sa standardnim benzinskim ili dizelskim motorom ima prtljažnik čija je osnovna zapremina 426 litara, a preklapanjem zadnje klupe zapremina raste na 1.378 litara. Naslon zadnje klupe djeljiv je u omjeru 40:20:40.
Sigurnost i duševni mir dio bogate standardne opreme
Novi Kia XCeed uključuje bogat izbor aktivnih asistencijskih i sigurnosnih tehnologija za potpunu bezbrižnost i sigurnost. ADAS – Advanced Driving Assistance System podrazumijeva RCCA – Rear Cross-Collision Assist, LFA sistem (samo za karavan Ceed), BCA – Blind Spot Avoidance Assist, HDA – Highway Driving Assist, Navigation Based SCC – Curve i DAW+ – Driver Attention Warning Plus.
Radarski tempomat (SCC) nadgrađen je s dodatnom funkcijom povezanom s navigacijom. SCC pomoću navigacije (NSCC) automatski prilagođava brzinu vožnje XCeeda s obzirom na ograničenje brzine na pojedinoj cesti. Pored funkcije automatskog podešavanja koje kontroliše najveću brzinu NSCC dodaje i funkciju ‘područja’ (NSCC-Z) koja smanjuje brzinu vozila u ‘sigurnim područjima’ zabilježenim u navigacijskom sistemu. Kada vozilo izađe iz „sigurnog područja“ sistem vraća prethodnu brzinu vozila.
Dodatni razvoj sistema NSCC, koji je ugrađen u XCeed, donosi funkciju Curve (NSCC-C) koja koristi navigacijske podatke za prilagođavanje na dolazeći zavoj na cesti. Sistem smanjuje brzinu vozila, ako je to potrebno za siguran ulazak u zavoj, a nakon izlaska iz zavoja vozilo se vraća na programiranu brzinu.
Kao i sve ostale Kije raspoložive u Europi i novi XCeed standardno je opremljen s pomoćnim stabilizacijskim sistemom VSM (Vehicle Stability Management). Kijin asistencijski sistem za sprječavanje sudara s vozilom u mrtvom kutu (BCA) djeluje zajedno sa sistemom za upozoravanje na sudar s vozilom u mrtvom kutu (BCW). Upotrebom istih senzora ugrađenih u zadnji branik BCA aktivira preventivne mjere ako vozač kreće skretati na voznu traku ako je drugo vozilo u vozačevom mrtvom kutu. Zajedno sa zvučnim i vizualnim upozorenjima sistema BCW novi sistem BCA automatski koči točkovima na suprotnoj strani vozila zbog čega se vozilo pomiče natrag na prvobitnu voznu traku.
Sistem BCA dio je Kijinog ekskluzivnog tehnološkog paketa čija zadaća je činiti svakodnevnu vožnju sigurnijom i opuštenijom. Sistem za upozoravanje vozača na nesabranost (DAW+) prati uobičajene vozačeve navike i ponašanje kako bi se naučio njegove uzorke vožnje. Kada sistem primijeti bilo kakvu nepravilnost u vožnji, koja ukazuje na umor ili nesabranost vozača upozorava ga na to vizualnim i zvučnim upozorenjima. Na instrument tabli pokazuje se simbol šalice kave zajedno sa zvučnim upozorenjem što vozaču signalizira da vozi neoprezno ili mu je potrebna pauza. Pored toga DAW+ još emitira zvučno i vizualno upozorenje ako se vozilo ispred nas pomakne, a vozač pritom ne odreagira.
Asistencijski sistem za sprječavanje sudara kod vožnje unatrag (RCCA) namijenjen je olakšavanju svakodnevne vožnje. Sistem koristi senzore u zadnjem braniku i stražnju kameru kako bi vozaču omogućio bolji pregled iza vozila kada se vozi unatrag. Senzori vozača upozoravaju na dolazeća vozila lijevo ili desno od vozila prije nego što se pojave u vidokrugu. Ako sistem detektira vozilo koje se brzo približava javlja se zvuk upozorenja i u oba bočna ogledala se prikazuju simboli koji vozača upozoravaju na mogućnost sudara. Ako se vozač ne odazove sistem automatski koči kako bi spriječio sudar. Manevriranje na parkingu sada je lakše zahvaljujući funkciji pametnog parkiranja (Smart Parking Assist) koja koristi senzore kako bi olakšala parkiranje na uskim mjestima.
Napredni benzinski, dizelski, MHEV i PHEV pogonski sklopovi za sve potrebe i želje
Novi Kia XCeed pokreću snažni benzinski motori s turbopunjačem, od kojih većina uključuje tehnologiju blagog hibrida, dok napredni plug-in hibridni pogonski sklop vozačima omogućava korištenje mobilnosti bez emisija. U osvježenoj ponudi na raspolaganju su tri benzinska turbo motora s direktnim ubrizgavanjem goriva (T-GDi). Trocilindrični 1,0-litreni motor T-GDi nudi 120 konjskih snaga i 172 Nm okretnog momenta, dok četverocilindrični 1,5-litreni motor T-GDi nudi 160 KS i 253 Nm okretnog momenta. Najsnažniji motor u ponudi je 1,6-litarski motor T-GDI, identičan kao u izvedbama Ceed GT i ProCeed GT. S najvećom snagom od 204 KS i okretnim momentom od 265 Nm u širokom rasponu okretaja motora se mišićavi 1,6-litreni motor TGDi u potpunosti slaže s odličnim performansama vozila u različitim uvjetima vožnje. Ako je uparen sa 7-stupanjskim mjenjačem s dvostrukim kvačilom (7DCT) XCeed od 0 do 100 km/h ubrzava za 7,5 sekundi.
Sistem MHEV dopunjuje okretni moment motora sa snagom 48-voltne litij-ionske polimerne baterije, sada raspoložive kod svih karoserijskih izvedbi Ceeda. Uvođenje nove tehnologije blagog hibridnog pogona u najnovijoj ponudi XCeeda smanjuje emisije CO2 do 10 posto (NEDC 2.0, kombinirani ciklus), ovisno o izvedbi karoserije, mjenjaču, snazi motora i opremi vozila. Bitno je istaknuti da dok tehnologija MHEV poboljšava učinkovitost potrošnje goriva performanse motora ostaju iste kao prije.
U »Eco« načinu vožnje XCeed omogućava i kratka razdoblja vožnje s ugašenim motorom pri brzinama do 125 km/h, a ponovno se nesmetano aktivira kada vozač pritisne papučicu gasa, kočnicu ili kvačilo. Sistem doprinosi boljem iskorištenju goriva MHEV i smanjuje emisije CO2 za oko 3 % u realnom načinu vožnje.
Priključni hibrid (PHEV) ponovno je raspoloživ kod novog XCeeda. Združuje paket litij polimerne baterije kapaciteta 8,9 kWh, električni motor sa 44,5 kW i učinkovit 1,6-litreni četverocilindrični motor GDI iz porodice ‘Kappa.’ U kombinaciji sa 6-stupanjskim mjenjačem s dvostrukim kvačilom (6DCT) PHEV donosi do 141 KS snage i 265 Nm okretnog momenta na prednji par točkova, a vozači će imati koristi i od dosega na struju do 48 km, što je ekvivalent 60 km urbane vožnje. To vozačima omogućava savladavanje većine dnevnih vožnji isključivo na struju.
Šesterostepeni ručni mjenjač je u ponudi kod 1,0- i 1,5-litrenih benzinskih izvedbi, kao i 1,6-litreni dizel, dok je 7DCT raspoloživ samo kod motora 1.5 T-GDi, 1.6 T-GDi i 1.6 CRDi. Plug-in hibridni 1,6-litreni XCeed u ponudi je samo sa 6-stupanjskim DCT mjenjačem s dvostrukim kvačilom.
GT-line donosi duh GT-a: 204 KS nudi uzbudljivu i dinamičnu vožnju
XCeed prvi put je dobio izvedbu GT-line u kombinaciji s benzinskim motorom koji proizvodi 204 KS i pruža uzbudljivu i dinamičnu vožnju. Ovaj sportski model oduševljava i pobuđuje vrlo pozitivna osjećanja kod kupaca koji traže racionalne prednosti većeg vozila, bez odricanja stilu ili sportskom duhu. GT-line, XCeedov najviši paket opreme, ispunjava sva očekivanja svojim jedinstvenim sportskim dizajnom i performansama koje inspirira GT.
Unaprijeđeni XCeed već u prodaji; 7-godišnja garancija do 150.000 km
Kao i sve ostale izvedbe modela Ceed i novi XCeed se proizvodi u visokotehnološkom proizvodnom pogonu u Žilini (Slovačka). Novi crossover standardno nudi Kijinu sedmogodišnju garanciju za čitavo vozilo odn. do 150.000 km (prve tri godine bez ograničenja prijeđenih kilometara).
U Bosni i Hercegovini osvježeni XCeed u baznoj izvedbi koju čini model sa 1.0 T-Gdi motorom od 120 KS i LX Joy paketom opreme moguće je kupiti za 45.599 KM. Detaljan cjenovnik i pakete opreme možete pročitati na www.kia.ba