Business

Imperativ Kantonalne vlade je putna deblokada Tuzlanskog kantona

Tokom današnje posjete Tuzlanskom kantonu delegacija JP Ceste Federacije BiH, koju je predvodio direktor Ljubo Pravdić, je prezentirala trenutne aktivnosti i projekte koje Direkcija realizira na putnim pravcima u Tuzlanskom kantonu, te najavila nastavak investicijskih projekata i tokom iduće godine.

Premijer Tuzlanskog kantona Denijal Tulumović, koji je bio domaćin današnje posjete, je istaknuo da Tuzlanski kanton ima tri strateška komunikacijska cilja kada je u pitanju putna infrastruktura. To su brža povezanost Tuzlanskog kantona sa Sarajevo, sa četiri saobraćajne trake povezati Tuzlu i Doboj, te se priključiti na autoput 5C, ne čekajući Y-krak, kao i modernizacija i ubrzanje saobraćaja prema Orašju i graničnom prijelazu.

„Zadovoljstvo nam je vidjeti da su u proteklih godinu dana, pokrenute određeni projekti poput sanacije dionice Šićki Brod – Đurđevik, kružni tok na Husinu, sanacija tunela Ormanica i sl., ali te investicije ne smiju biti zaustavljene. Tunel Karaula je samo djelomično riješio i ubrzao saobraćaj prema Sarajevu, ali taj put ima još nekoliko „uskih grla“ na području našeg kantona koja moraju biti riješena kako bi i sam tunel dobio svoju punu opravdanost. Petlja Šićki Brod do danas nije riješena u potpunosti i nezavršavanje tog projekta u smislu kompletnog povezivanja prema Tuzli, uključujući i kružni tok kod Termoelektrane nema opravdanja. Dio odgovornosti je na gradskim službama koje trebaju riješiti imovinsko pravne poslove, ali je dio i na Cestama jer nisu vršile dovoljan pritisak“, rekao je premijer Tulumović ističući da je poražavajuće je da je oko 1,5 miliona KM namijenjenih projektu povezivanja Tuzle i završetku petlje Šićki Brod, zbog nečije indolentnosti preusmjereno na putne pravce koji nemaju ni približnu opterećenost, niti značaj.

Ministar trgovine turizma i saobraćaja Edin Buševac je istaknuo da je Tuzlanski kanton drugi po broju registrovanih vozila u FBiH (141.960) iza Sarajevskog (157.000), ali da u Tuzli ipak ima znatno više vozila nego što to pokazuju ovi brojevi jer sjedišta svih javnih preduzeća, ali i drugih pravnih subjekata koja se nalaze u Sarajevu povlače se i sva njihova vozila registriraju u Sarajevu iako ona saobraćaju na području našeg kantona.

„O opterećenosti i opravdanosti ulaganja u putnu infrastrukturu na području našeg kantona govore podaci da prosječna opterećenost putnog pravca iz Tuzle prema Orašju iznosi 10.217 vozila, Doboju 11.716, a prema Sarajevu 15.908 motornih vozila. Uz ove podatke i podatke o broju registrovanih vozila, a time i prihoda koje Federalna direkcija prikuplja od registracije svakog registriranog vozila, te prihode od indirektnih poreza koji se ubiru sa ovog kantona, nesumnjivo je da zaslužujemo da se konstantno, a ne samo povremeno, radi na održavanju i modernizaciji magistralnih putnih pravaca u našem kantonu“, rekao je ministar Buševac ističući da bi po uzoru na Kantonalnu direkciju cesta, Federalna direkcija trebala njegovati bolje odnose sa lokalnim zajednicama, a sve u cilju bržeg rješavanja imovinsko pravnih odnosa, a time i uspješnije realizacije projekata.

„U sklopu našeg programa modernizacije magistralnih cesta, između ostalog rekonstruišemo ovu raskrsnicu na Husinu, koja je bila i crna točka u saobraćaju. Nažalost izgradnja ovog kružnog toka je, zbog složenih imovinsko pravnih odnosa, dosta kasnila, oko godinu dana. Ipak, počeli smo sa faznom rekonstrukcijom projekta, i u toku realizacije naišli i na dodatne probleme u smislu pojave klizišta koja moramo sanirati. Sve to će dodatno i poskupiti projekat i očekujemo da njegova vrijednost u konačnici bude oko1,2 miliona KM“, kazao je tokom obilaska radova na Husinu direktor Pravdić.

Kada je u pitanju plan za narednu godinu i realizacija projekta obilaznice oko Živinica, odnosno izgradnje nove trase puta Šićki Brod – Đurđevik, direktor Pravdić ističe da su aktivnosti na izradi studijsko –projektne dokumentacije već započete te se početkom naredne godine može očekivati i početak izvođenja radova.

„Tender je u toku, ali smo nažalost imali žalbe na tendersku dokumentaciju. Jednu od žalbi smo već riješili, očekujem da se i druge vrlo brzo riješe, te da ćemo uskoro izabrati konsultanta koji će izraditi glavni projekat, nakon čega ćemo, čim dobijemo elaborat o eksproprijaciji, raspisati natječaj za taj dio“, najavio je direktor Pravdić.

Pored najave za početak radova na obilaznici oko Živinica, danas je dogovoreno da Vlada Tuzlanskog kantona u narednim danima pripremi analizu i stepen izvodivosti onih putnih pravaca, za koje smatra da su prioritetni za rekonstrukciju, te da ih do oktobra dostavi Federalnoj direkciji, kako bi oni mogli ući u plan radova Direkcije u narednoj godini.

Osim radova na kružnom toku na Husinu, delegacije su danas posjetile i rekonstruisanu dionicu magistranle ceste od Šićkog Broda prema Srebreniku, kao i kružni tok u Klokotnici.

Osim premijera Tulumovića, ministra Buševca i direktora Pravdića,  današnjem sastanku su prisustvovali i izvršni direktori u Direkciji cesta FBiH Bekir Isaković i Nijaz Hadžikadunić, te inženjer Mustafa Abdulahović, te zastupnik u Parlamentu Federacije BIH Ibrahim Zukić, i poslanik u Skupštini TK i delegat u Domu naroda Parlamenta Federacije Fahrudin Skopljak.

 

Na vrh