Business

Bosna i Hercegovina je na 65. mjestu po konzumaciji alkohola, šta o tome kažu naši vinari i proizvođači alkoholnih pića

Bosna i Hercegovina se nalazi na 65. mjestu po konzumacija alkohola u svijetu. Stranica World Population Review objavila je podatke o prosječnoj konzumaciji alkohola u svijetu, koji variraju u zavisnosti od zakona, kulture i drugih karakteristika svake zemlje…

 

Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) je zabilježila potrošnju alkohola u svakoj zemlji u litrima čistog alkohola za sva piva, vina, žestoka i druga alkoholna pića. Prema podacima WHO, građani Češke konzumirali su najviše alkohola po glavi stanovnika, a pojedinci su konzumirali oko 14,26 litara čistog alkohola. Na drugom i trećem mjestu su Latvija i Moldavija sa 13,19 i 12,85 litara. Slijede Njemačka, Litvanija, Irska, Španjolska, Uganda, Bugarska, Luksemburg…

 

U većini zemalja, muškarci u prosjeku piju najmanje tri puta više alkohola od žena. Podaci za Bosnu i Hercegovinu iznose 7.81 litara po glavi stanovnika godišnje, što je stavlja na 65. mjesto u svijetu. Ispred naše zemlje su naše komšije Crna Gora, Srbija i Hrvatska. Prema toj statistici, muškarci u BiH piju 12.95 litara, a žene 2.96 litara.

Naravno, najviše alkohola se prodaje pred božićne i novogodišnje praznike. Posljednjih dana u tržnim centrima širom BiH, i pored brojnih poskupljenja svih namirnica, kupci kupuju veće zalihe alkoholnih pića.

 

– Iako je sve veća kriza barem možemo novogodišnje i ostale praznike proslaviti kao ljudi. Bosanci i Hercegovci će uvijek pronaći novac da na pravi način proslave praznike. Makar posudili ili kupili na otplatnu karticu – kaže jedan kupac u velikom tržnom centru u Sarajevu.

 

Prodajom u 2022. godini zadovoljni su i domaći vinari.

 

Iz jedne od najboljih bh. vinarija, Marijanović koja ima tradiciju dužu od 85. godina ističu da prodaja posljednjih godina raste.

– Prodaja je pred novogodišnje i ostale praznike puno veća i jedva stižemo isporučiti sve narudžbe. Najveće tržište nam je u Sarajevu. Slijede Mostar i ostali gradovi u Hercegovini. Dosta dobru prodaju imamo u Tuzli, Vitezu, Kiseljaku, Bugojnu… – kaže Josip Marijanović.

 

Priča vinarije Marijanović, priča je o obitelji, tradiciji i ljubavi prema vinu. Smještena je u hercegovačkom selu Služanj, nedaleko od Čitluka i Međugorja.

 

– Naša vinarija je u 2022. godini proizvela 50.000 boca. Radimo na kvaliteti i izbacivanju premium vina. Naša vinarija ima tradiciju od 1936. godine i ovo je četvrta generacija koja se bavi vinarstvom i vinogradarstvom. U Jugoslaviji nismo mogli registrirati vinariju, a od 1994. godine, od kada postoji zakon u BiH, mi smo jedna od prvih registriranih vinarija i od tada proizvodimo vina sa svojom etiketom. Ulažemo u razvoj vinskog turizma. Imamo salu za degustaciju vina za 80 osoba. Trenutno je u izgradnji hotel koji bi trebao biti otvoren do početka naredne sezone. Bosanci i Hercegovci su poznati kao ljubitelji dobrog vina. Prodaja po glavi stanovnika raste već godinama. Posebno me raduje da su u modi domaća vina – žilavka, blatina, trnjak – kaže Josip Marijanović.

 

Među Bosancima i Hercegovcima popularni su proizvodi destilerije Monogram, koja je jedna od najljepših regionalnih destilerija, savremeno opremljena i gdje nastaju rakije i likeri visoke kvalitete. Ona u svom asortimanu ima osam voćnih rakija i šest likera, a godišnji kapacitet destilerije iznosi 120.000 litara.

 

– Kraj godine znači brojne praznike i prema informacijama sa terena mnogi Bosanci i Hercegovci proslavit će ih uz naše proizvode. Kada govorimo o paleti proizvoda destilerije, pored perjanice u vidu Monogram rakija i likera, tržištu smo predstavili džin u premijum segmentu, kao i novu liniju rakija pod brendom “Duboka hipnoza”, a koja je, dizajnom ambalaže i drugačijim “šmekom” namijenjena novijim generacijama konzumenata. Posebno bismo istakli saradnju sa poznatim muzičkim sastavom “Dubioza kolektiv” sa kojim smo, u zajedničkom projektu, javnosti predstavili novi brend pod nazivom “Maksuzija”.

Za destileriju Monogram 2022. godina je najuspješnija od njenog osnivanja. Pored rekordnih prodajnih rezultata, ponosni smo što smo, u vremenima sveopšte neizvjesnosti, tektonskih promjena na tržištu energenata i nabavke neophodnog repromaterijala, uspjeli ne samo da povećamo obim prodaje, već i da investiramo u budućnost – kaže Nenad Mišić, vlasnik destilerije Monogram.

 

Posjed destilerije Monogram (u selu Donji Skugrić nadomak Modriče)  prostire se na 30 hektara zemlje i ima 25.000 stabala kruške, 15.000 stabala jabuke, 5.000 stabala šljive i 5.000 stabala dunje.

 

– Zasadili smo nove voćnjake s ciljem da što više rakija dobijemo od plodova naših voćnjaka. Modernizovali smo mehanizaciju kako bismo efikasnije obrađivali naše zasade, napravili smo prve korake ka stvaranju energetski nezavisnog i ekološki savjesnog imanja, proširili smo proizvodne pogone u destileriji istovremeno razvijajući nove brendove i, konačno, uložili smo znatna sredstva u otvaranje novih inostranih trzišta. Bitno je naglasiti da iza ovog uspjeha ne stoji samo jedna osoba, već čitav tim ljudi. Ljudi na koje smo posebno ponosni zbog njihove posvećenosti, inventivnosti, požrtvovanja, truda i proaktivnosti. S ciljem da uvećamo učešće na postojećim tržištima, da kvalitetno odgovorimo na rastuću potražnju za brendovima naše destilerije, istovremeno proširivajući mrežu partnera u inostranstvu, plan razvoja za 2023. uključuje nastavak modernizacije u vidu potpune automatizacije proizvodnih procesa, ulaganje u zanavljanje i proširivanje proizvodnih i skladišnih kapaciteta kroz akviziciju novog kazana i tankova, implementiranje proizvodnih procesa i kontrole kvaliteta po svjetskim standardima, kao i ulaganje u edukaciju, kako našeg kolektiva, tako i naših partnera. Intenzivno radimo na fokus grupama, te će 2023. obilježiti i predstavljanje novih proizvoda kao što su Monogram čoko liker, Monogram travarica, širenje lepeze džin ukusa, kao i predstavljanje super premijum kategorije čiji će prvi predstavnici biti Monogram šljivovica starosti 15 godina i liker od kupaže našeg vinjaka i viljamovke. Godina 2023. će biti uzbudljiva i radujemo joj se. Još jedan značajan način isticanja na tržištu je unikatno Monogram iskustvo koje omogućuje našim partnerima i konzumentima da, kroz posjetu našem imanju i personalizovani pristup, steknu znanje o proizvodnji vrhunskih pića za hedoniste, istovremeno se prepuštajući posebnoj atmosferi – govori Mišić.

Komentari
Na vrh