Business

Bosanci i Hercegovci preferiraju italijansku i američku kuhinju, a domaća tradicionalna jela i dalje su bila veoma tražena u 2022. godini

Glovo višenamjenska platforma koja omogućava pristup različitim vrstama proizvoda i jela za kupce na zahtjev, objavio je ključne trendove u protekloj godini, zasnovano na aktivnostima korisnika u osam bosanskohercegovačkih gradova.

Prema Glovo podacima, Bosanci i Hercegovci najviše vole italijansku i američku kuhinju, dok im je omiljeno jelo pizza, burgeri i gyrosi.

Potražnja za tradicionalnim jelima bila je također velika u 2022. godini i bilježi rast od 233% u odnosu na prethodnu godinu. Domaća jela su se najviše naručivala u Sarajevu, ali i u Banjaluci gdje narudžbe ovih jela bilježe veliki rast u odnosu na 2021. godinu.

Činjenica da su Bosanci i Hercegovci jeli više zdrave hrane pokazuju Glovo podaci. Tako je u 2022. godini zabilježeno 20 puta više narudžbi zdrave hrane, nego u godini prije. Zdrava jela Bosanci i Hercegovci najčešće biraju srijedom i to je obično opcija za ručak.

 

 

Posljednjih godina orijentalna kuhinja također bilježi rast, a u proteklih dvanaest mjeseci potražnja je povećana za 288%. Kebab je najpopularniji odabir među ljubiteljima orijentalne kuhinje i najčešće je izbor za ručak. Također, u Sarajevu su se najviše naručivala ova jela, dok je Tuzla grad u kojem trend narudžbi orijentalnih jela je u porastu.

U 2022. godini zahvaljujući rastućem portfoliju maloprodajnih partnera, Glovo bilježi spektakularan rast u narudžbama namirnica za čak 326% više u odnosu na prethodnu godinu, a iz trgovina su se najviše naručivali artikli: voda, mlijeko, pivo i banane.

Ono što se bilježi kao novi trend u ponašanju korisnika aplikacije Glovo, jeste i korištenje mogućnosti „pick-up“, odnosno narudžbe koje se šalju putem Glovo aplikacije, a preuzimaju ih sami korisnici i to obično kada krenu kući ili na posao. U protekloj godini Sarajevo bilježi porast u korištenju ove opcije za 166% u odnosu na 2021. godinu, a Banjaluka i Tuzla su gradovi u kojima korištenje ove opcije bilježi ogroman trend rasta i to za više od 455% u Banjaluci i 341% u Tuzli.

 

 

 

Osim što nisu štedjeli prilikom narudžbi, korisnici aplikacije Glovo su često ostavljali i napojnice kuririma. Podaci pokazuju da gradovi u kojima su korisnici najviše izdvajali napojnice su Sarajevo (cca 10% domaćih korisnika), Mostar (9,20%) i Banjaluka (7%). Narudžba s najvećom vrijednošću u 2022. godini došla je od korisnika iz Mostara, čija narudžba je u trgovini iznosila 700 KM, dok je najvjerniji korisnik bio iz Sarajeva i u 2022. godini je imao više od  450 narudžbi.

Tokom prošle godine, aplikacija Glovo bilježi brojne zanimljive korisničke navike, dok će neke uvijek ostati iste poput činjenice da se najviše naručuje u vrijeme ručka između 17 i 18 sati, a petak je dan u sedmici kada se najčešće naručuje. Dan sa najviše narudžbi na Glovo aplikaciji u Bosni i Hercegovini u 2022. godini bio je 9. decembar.

Godina iza nas ostat će zapamćena i po neobičnim narudžbama iz kategorije aplikacije „bilo šta“, kao na primjer kada je jedan korisnik naručio 14 perika, dok je drugi naručio 24 umetka za kosu, a jedan kurir je dobio zahtjev za kupovinu odjeće u prodavnici.

 

 

 

Ako ste pomislili da je prva narudžba putem aplikacije Glovo u 2022. godini bila neka detox supa nakon prazničnih gozbi, onda ćete sigurno biti iznenađeni sljedećim podatkom. Naime, prva narudžba je bila iz kategorije neprehrambenih namirnica, odnosno kategorije „Cvijeće“ i sadržavala je pet ruža koje su dostavljene u Sarajevo. Upravo je tokom protekle godine rastao i broj narudžbi cvijeća putem aplikacije Glovo i to za više od 415% u odnosu na prethodnu godinu.

U 2022. godini. „Pokloni“ i „Cvijeće“ su bile neprehrambene kategorije proizvoda, gdje narudžbe poklona bilježe rast od 496%, a cvijeća bilježi rast od 415%. Prošle godine, nekoliko prodavnica sa ovim sadržajem bilo je dostupno na platformi, pa ne iznenađuje činjenica da je Dan žena (8. mart) bio dan kada su bosanskohercegovački korisnici najviše naručili cvijeća i poklona.

Više o globalnoj potrošnji saznajte na aplikaciji Glovo ovdje: glovo.live/gd2022pr     

 

Na vrh