Kolumne

BIJELI GOLUB PONOVO (NE)LETI 802: KAKO GDJE “SVI NA KOLO”

Po slovenački kolo / biciklo zapazio na slavolucima glavnih ulica krupnim slovima u Ljubljani kada sam se prvi put zadesio u “deželi” prije mnogo godina…

Piše: Sead Hambiralović 

Proće pola vijeka kada se i kod naaas ponešto počelo shvaćati nakon što je mnogo toga došlo na naplatu. Naravno, nikada nije kasno ali sve što je brzopleta kampanja, smandrljava i šminka pitanje je li to – to?

Zadnjih godina napokon shvaća koliko je višestruko koristan bicikl. Dovoljno pogledati krcati parking u krugu Narodne i univerzitetske biblioteke Derviš Sušić koji koristi još nekoliko malih komšijskih firmi. Među ostalima Intrag u koji  sam u zadnje vrijeme poslom kad neko zove da treba maknuti auto. A posao pipljiv i bezvezno nerviranje sa dviju strana- onog što pored blokiranog auta čeka a ovaj nevoljno mora zastati i ode  osloboditi prolaz…

Od prošle sedmice pokušaće se nešto sa edukacijom

 

 

 POUČNA TABLA IZNAD BICIKL- BOKSA

Pripalo sefte da sam prvi parkirao biciklo, pa se sutradan na još jednom punktu stidljivo ukazala još dva. Lijepo, a sjetio se davnog obećanja jednom Lukavčaninu koji točkom dolazi na posao u PIO / ZZO. Do mene je greška, nisam bio siguran oko imena. Jednog od portira zamolio da pozove nekoga ko dolazi biciklom na posao… Prečuo odakle jer je odmah nazvao šefa Nermina Mustafića (na fotosu) koji je prvi probio led. Ispade greška, pogotovo kad reče da mu autom od  Bulevara do zgrade Socijalnog treba oko pet minuta, biciklom minut dva više. Naravno da nije zadovoljan kako se dvotočkaši kod nas tretiraju…

 

 

ČISTA MIZERIJA!

Veli da je samo tri kilometra uređene biciklističke staze od Merkatora do Slavinovića čista mizerija. Mirsad Jusić, koji je na čelu tuzlanske popularne Biciklijade, uzalud predlagao dok je bila aktuelna modernizacija dionice do Šičkog da se postavi staza. A više je razloga zašto se malo koriste do posla. Pored glavnog problema i predrasude, neki se izgleda stide iz ovih i onih razloga.

Jednom portir zovao da siđe i preparkira. A nije došao autom (?) Ispalo da neko nije mogao da izvuče svoje biciklo od njegovog. Bili su  uski stari predratni utori , a sada šire gume. Kako stvari stoje to je riješeno, ali nema neke gužve, samo jedno biciklo parkirano…

 A koliko je pastorče u odnosu na Nj.V. automobl nedavno u nekom kontekstu spominjao relaciju od Brčanske Malte do Panonike. Kada se vozi trotoarom treba sići 7 puta! A voziti pored autaaa je lutrija da neko ne očeše ili zakači s leđa. Sa malo dobre volje mogu se ta mjesta sa ivičnjacima popuniti betonom 30/tak cm dužine pod uglom 45 i koliko toliko olakša biciklistima. Pa i ono mjesto na modernoj stazi kod Gradske uprave slično malo popuni gdje je visina oko 4 cm…

DA LI STE ZNALI? Vožnja biciklom 25 minuta dnevno umjesto automobilom smanjuje emisiju ugljičnog dioksida za 165 kilograma u godini.

 

 

U ZVORNIKU NI METRA

Nema potrebe o ovoj temi kakava je situacija u Zvorniku. Nikakva, a teško može računati trotoar do Karakaja kojim urijetko neko prođe biciklom. Problem je veoma gust saobračaj do graničnog prelaza sa svim štetnim gasovim. A pitanje je li tehnički izvodljiva  staza makar do Diviča, spoji sa pješačkom pored Drine do Vidakve njive, pa i to bilo nešto. 

 

 

 

P.S.

Davnih godina Slovenci su bili rodonačelnici propagiranja bicikla i ekologije, a mi pokupovali po povoljnim cijenama one krševe iz razvijenih zemalja. Majstorski je to negdje smišljeno, sa dvostrukom koristi samo zavisi sa koje strane gleda.

A drugdje su normalnost uređene biciklističke staze. Radi usporedbe sa Tuzlom švedski Örebro koji je slične veličine, u centralnom dijelu bar pedesetak kilometara uređenih staza a u širem krugu na stotine kilometara i teško izračunati jer su povezane sa susjednim gradovima…  

Napokon sam nadošao kako je došlo do spomenute greškeNedim Džibrić rado praktikuje t/r Lukavac- posao. Vraća se sa odmora nakon praznika i valjaće ispuniti obećanje. Moglo zgodno upakovati sa iskustvom iz Bergena kako to ide sa podužom maršrutom koja je skoro iste dužine.

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­_______

Kolumne i objave u funkciji regionalnog projekta u osnivanju DaBudeBolje &GljivaMira; Reference osnivača projekta OVDJE . Prenose portali: Bolja Tuzla, Regional.ba, Šeher Banjaluka u Švedskoj, povremeno BHDINFODESK; Fb. stranice: BIH DIJASPORA INFODESK, GljivaMira, Zvornik kroz sela, mahale i čaršiju. Kontakt: info.gljivamira@gmail.com & dabudebolje@gmail.com  

Na vrh