Lijepo se Šteti bilo slikati s novim tramvajima kupljenim našim novcem, ali bi morao objasniti zašto nema klime, odnosno je li problem u vozaču ili u vozilu. Ministar je odabrao šutnju, pa nam ostaje samo da sumnjamo da je problem u jednom i drugom.
Piše: Rasim Belko @rasimbelko
Previše puta ponovljena je teza koja najbolje opisuje aktuelnu vlast u Federaciji, kao nametnutu strukturu koju čine eurokomunisti, njihov nusproizvod kvaziliberalizma i izbjeglice iz prošle vlasti. Taj dio vlasti je nametnut, pa njegovi predstavnici na čelnim pozicijama ne osjećaju potrebu da brinu za građane.
Poskupljenje struje – teret na leđima građana
Zato će, između ostalog, struja poskupjeti uglavnom za one građane kojima je vlast nametnuta. Ili preciznije, na teritoriji na kojoj većinski žive Bošnjaci, jer vlast im je nametnuta. Na jugu države ljudi mirno spavaju; oni imaju svoju vlast koja im čuva leđa i omogućava jeftiniju struju, ali i porozan poreski prostor za sve i svašta. Na sjeveroistoku, u RS, tarifa za struju ostaje ista.
Vlast pod kontrolom inostranih žandara odlučila je produbiti donje granice siromaštva stanovnika koje, zahvaljujući Christianu Schmidtu, “predstavljaju”. Nermin Nikšić i trojkini budžetski pehlivani su za nešto više od godinu dana vladanja uspjeli rasuti sve što su im prethodnici ostavili. Pa su onda rasipali i ono što nisu imali. Tako su nastali gubici koji su konstantno rasli, a Nermin Nikšić je i prije deset godina pokazao da samo na narodnoj grbači vlada pod njegovom kontrolom može preživjeti. I onda nam šef diplomatije Elmedin Konaković u jednom intervjuu poruči kako nije problem što EPBiH ima problematičan menadžment, već što nije to dobro “iskomunicirao prema javnosti”. U prevodu, što nisu optužili SDA i ostale za svoj fušeraj i neznanje.
Simbol dubljih problema
A onda nam “stručnjaci” iz antinarodne Vlade pričaju viceve kako će struja poskupjeti tričavih 2,50 KM. Što je čista laž, i oni koji se razumiju u energetske kalkulacije tu su laž brzo raskrinkali. Sada nam ostaje da čekamo realizaciju Konakovićevog prijedloga i priču “to je sve kriva SDA, Fadil, ovi i oni”. Aktuelni menadžment iz mjeseca u mjesec pokazuje raskošan talenat rasipanja i tako stvara gubitke koje ćemo svi morati plaćati.
Poskupljenje struje samo je vrh ledenog brijega koji su izgradili trojkaši. Od embarga na oružje tokom agresije, međunarodna zajednica nije počinila veći zločin prema Bošnjacima od kreiranja projekta Trojka.
Odluka da se podigne cijena struje dolazi u trenutku kada mnoge porodice jedva uspijevaju platiti osnovne račune. Ova mjera, koja se pravda potrebom za stabilizacijom budžeta i održavanjem elektroenergetskog sistema, ostavlja građane u mraku – doslovno i metaforički. Kritičari tvrde da je ovo još jedan primjer kako politička elita gura teret svojih neuspjeha na leđa običnog čovjeka.
Građani su već podnijeli niz poskupljenja, od goriva do hrane, a sada se suočavaju i sa sve skupljom strujom koja im je neophodna za svakodnevni život. Mnogi se pitaju gdje je granica i kako će uopće preživjeti zimu koja je tu iza ugla.
Tramvaj Trojka – Nova vozila, stara kabadahijska lica
Dok su građani zaokupljeni brigom kako će platiti račune, u Sarajevu se javlja novi problem – šamaranje i šaketanje putnika kojima je vruće i zagušljivo u novom tramvaju. Jer, šta ima narod da se buni kad su Forto, Uk, Šteta, Magoda… i cijela klijentelistička svita sarajevskih trikolora vozali se novim tramvajima i uživali u vožnji.
Tada je možda vozio neki vozač Formule 1, pa je klima radila i bilo je ugodno. Ali, jučer smo na djelu vidjeli nešto drugo. U tramvajima s kojima se Šteta slikao više puta, klima nije radila ili je vozač odlučio da je ne uključi. Ili ima neki problem, možda? Hajde, znaj. Al’ zato putnik, koji je očito loše podnosio zagušljivost, previsoku temperaturu i vozača koji ne uključuje klimu, dobio je “popust” na batine tokom putovanja.
Nisu ga tukli drugi putnici, nije ga tukao jedan revizor kabadahija, već više njih. U situaciji kada je sigurnost na svakom pedlju grada i kantona pod okupacijom loših Trojkinih politika ugrožena, postavlja se pitanje ko će se ubuduće, naročito u vrelim danima, usuditi voziti tramvajima u kojima nema klime, ali ima batinaša?!
Putnik kojeg su revizori jučer pretukli u GRAS-u završio je na pregledima na Kliničkom centru Univerziteta u Sarajevu. To pokazuje da stepen povreda nije bezazlen, pa je u najmanju ruku čudno da se resorni ministar Adnan Šteta nije oglasio o cijelom slučaju. Je li situacija u GRAS-u kulminirala pa radnici pod stresom postaju agresivni i šta je u konačnici posrijedi, na ministru Šteti je da objasni.
Kuda ide naše društvo?
I Šteta, ali i ministar unutrašnjih poslova KS Admir Katica, moraju biti svjesni da situacija, u slučaju ponavljanja ovakvih incidenata, može eskalirati ako građani odluče sami uspostavljati red i poredak.
Lijepo se Šteti bilo slikati s novim tramvajima kupljenim našim novcem, ali bi morao objasniti zašto nema klime, odnosno je li problem u vozaču ili u vozilu. Ministar je odabrao šutnju, pa nam ostaje samo da sumnjamo da je problem u jednom i drugom.
Sve više ljudi u ovom gradu i kantonu postavlja pitanje: kuda ide ovo društvo? Da li se bliži zora ili će građani i dalje živjeti u stalnom stanju mraka, bez nade za bolje sutra? Potezi trojkaša daju im najbolji odgovor, pa se nadam da građani te odgovore neće zaboraviti u onom jedinom danu kada imaju priliku kazniti loše i birati nove politike!
Foto – SDP