Jako konfuzan naslov, znamo ali kao i sve što dolazi iz Srbije, a vezano je sa njihovim Predsjednikom. Aleksandar Vučić je morao da povuče sporne zakone zbog koji je dva vikenda bila blokirana cijela Srbija pa sada obilazi gradove pokušavajući da povrati poljuljano povjerenje. Danas je u Nišu, a za taj njegov put vezana je i zanimljiva priča o uticaju digitalnog marketinga na rejting jednog hotela. Naime prenosimo priču koju je na FB stranici objavio Đorđe Cvijović …
Tokom jučerašnjeg dana na strani hotela koja je okrenuta ka glavnom trgu u centru Niša osvanula “zahvalnica” predsedniku države Aleksandru Vučiću.
Vlasnik hotela je na ovaj način želeo da iskaže političku podršku predsedniku Srbije koristeći za to povoljan položaj svog komercijalnog objekta.
Tokom noći između srede i četvrtka ocena hotela Ambasador je na Guglu pala i do 1, iako je pre toga bila iznad 4,5 što spada u sjajne ocene za turističke standarde u Srbiji.
U trenutku pisanja ovog teksta, ocena je 2,2.
Vlasnik hotela Ivan Spasić rekao je da je bilbord znak zahvalnosti predsedniku koji dolazi u petak u Niš zbog pomoći koju je država dala hotelijerima, ugostiteljima i građanima u vreme pandemije.
Politička podrška bilo kom političkom subjektu nije problematična kada dolazi od pojedinca jer svaki građanin ima ustavom zagarantovano pravo na to. Sa druge strane, uključivanje ličnog biznisa u političku promociju može imati dugoročne posledice, pogotovo u digitalnom prostoru koji ima moć ekspanzivnog i globalnog prenošenja poruke.
Gugl rankira objekte kroz svoju Google My Business platformu na osnovu ocena. To znači da ako biste, kao stranac recimo, koristili termine za pretragu hotela u Nišu, do pre dva dana bi Hotel Ambasador bio među prvim rezultatima.
Sada je među poslednjim kada je u pitanju organska pretraga.
Ovo je svetli primer i svojevrstan case study za sve vlasnike biznisa koji žele da zaplešu politički tango bez obzira na to kome bi pružili političku podršku.
Politički portal direktno.rs nadovezao sa na ovu cijelu priču sa svojim saznanjima, a njihov članak prenosimo u cijelosti …
Kako je recenzija na Guglu za hotel “Ambasador” u Nišu za samo prošlu noć sa 4,6 pala na 1,0 – danas se uključila armija botova da podigne rejting hotela na kojem se postavlja najveći pano sa slikom Aleksandra Vučića i porukom: “Dobrodošao, predsedniče!” Direktno.rs je došao u posed prepiske na SNS grupi, gde se navodi da se od njih traži malo vremena da stave pet zvezdica i dodaju barem jednu pozitivnu rečenicu u recenziji.
– Zašto nam je bitan ovaj hotel? Zato što će na njemu osvanuti najveći bilbord na svetu posvećen našem predsedniku Vučiću i ološ se setio da negativnim ocenama urniše hotel. Mi to moramo kako znamo da ispravimo i preokrenemo situaciju – stoji u naredbi glavnokomandujućeg SNS botovske grupe.
Naravno, kako treba objasniti botovima šta je recenzija, ostavljen je i link, jer prosto ne zna svako šta znači recenzija, a i brže je, i onda se tokom dana ocena ovog hotela popela na 2,1 ! U objašnjenju se dalje navodi da je obavezna ocena 5 i da svako kada uradi – pošalje skrinšot da je završio.
Trenutno je ukupno 9.227 ljudi dalo svoje mišljenje. I Gugl se sigurno čudi otkud ovoliko interesovanje za jedan hotel u Nišu.
Inače, tokom dana nastavljeno je lepljenje prozora 15 od 17 spratova hotela koji je u centru Niša na Trgu kralja Milana. Međutim, vreme naprednjacima nešto ne ide na ruku, pa i nisu odmakli dalje od sinoć. Vetar nosi papire, odnosno delove bilborda i ne dozvoljava da se zalepe.
Prema onome što znaju dobro upućeni u ovakve oblike oglašavanja, reč je o sito štampi, koja nije baš jeftina. Svaki prozor ima dužinu oko tri metra, a ukupno će se pokriti 1.500 kvadrata. Prema nekim procenama najjeftinija varijanta je 15 evra po kvadratu i Nišlije se sa pravom pitaju ko će to da plati…