Business

Na Sajmu šljive govoreno o značaju kupovine domaćih proizvoda

Na 51. Međunarodnom sajmu poljoprivrede i prehrambene industrije održano je naučno-stručno predavanje o značaju kupovine domaćih proizvoda. O potrošaškom etnocentrizmu govorio je prof.dr. Amir Hasićević, federalni ministar trgovine.

Ministar Hasičević ističe kako je potrošački patriotizam važan preduslov privrednog razvoja i da u tom smislu ovo ministarstvo nastoji kroz planiranu izradu Strategije razvoja trgovine, upravo kroz brendiranje i supstituciju uvoza, staviti akcenat na domaće proizvode.

– Budući da se Bosna i Herecgovina obavezala na slobodno tržište ne može favorizirati domaće proizvode na tržištu, ali može pomoći domaćim proizvođačima da budu konkurentni i kvalitetom i cijenom, a kupci znaju prepoznati kvalitet, kazao je ministar Hasičević.

Kako je istaknuto, Bosna i Hercegovina ima milijardu maraka mjesečni deficit uvoza i izvoza i imamo 77 posto nepokrivenost, odnosno 23 posto pokrivenost u poljoprivrednoj industriji zbog čega se kupovini domaćih proizvoda treba dati posebna pažnja. Vanjskotrgovinski deficit u BiH veći je od šest milijardi KM i treba sagledati sve mogućnosti kako bi se pomoglo domaćim proizvođačima, naročito izvoznicima da povećaju svoj plasman.

Zbog toga je značajna kupovina domaćih proizvoda i neophodno je uložiti dodatne napore da se promovira domaća proizvodnja, u cilju stabilizacije i rasta domaće ekonomije. U Federaciji Bosne i Hercegovine prepoznatljive su tri inicijative – “Kupujmo domaće”, “Ja BiH naše” i “Made in BIH”.

– Radi se o veoma kompleksnom problemu i danas smo pokušali da ukažemo koliko je to socijalno-psihološko, patriotsko pitanje, koliko je to ekonomsko-socijalno pa i moralno pitanje i moramo se uključiti svi. Mi smo bili obazrivi prilikom izrade Strategije pa smo rekli kupujmo naše, “Ja BiH naše”. Sve je to višestruko značajno za razvoj, opstanak i boljitak našeg društva. Zato nam treba sinergija i razumijevanje svih i da kupujemo naše, rekao je ministar Hasičević.

Na ovogodišnjem Međunaridnom sajmu poljoprivrede i prehrambene industrije – Sajmu šljive predstavile su se neke od najznačajnijih bh. kompanija u proizvodnji i preradi hrane i pića kao što su Lactalis BH, Meggle, Mlin Nezić, Agrex, Voćar, Agragold, Bimal, Vinarija Pajić, Mingos, Yimor i drugi.

Na vrh