Gnusne laži o gašenju Međunarodnog aerodroma Tuzla, dio su šire kampanje urušavanja istog, kako bi se određeni aerodromi u BiH lakše dali pod koncesije. Ista ona Trojka koja je suspenzijom Ustava na 24 sata došla na vlast, u službi Dragana Čovića i Milorada Dodika koordinirano blokira Tuzlanski kanton. U prilog tome ide i informacija da se isti nisu odazvali na Konferenciju o stanju i perspektivama ekonomskog i infrastrukturnog razvoja TK, na kojoj se između ostalog raspravljalo i o stanju na aerodromu. Najvažnija misija ministra komunikacija i prometa Edina Forte i predsjednika Komisije za saobraćaj i komunikacije je instaliranje zeta Dragana Čovića za direktora BH ANSE.
Obmanjivati javnost da se gasi aerodrom koji je prevezao više od 80 000 putnika ove godine je jednako kao i izdaja koju trojka čini na svim drugim nivoima gdje vladaju. Primjera radi, aerodrom Mostar nije prevezao ni 5000 putnika. Svrha obmane je dizanja panike među stanovništvom, obmane javnosti i urušavanje ugleda i konkurentnosti Međunarodnog aerodroma Tuzla. S jasnom namjerom…
Globalni problem u aviosabraćaju, servisni intervali i hitni remonti aviona odrazili su se na aerodrom, te s toga danas imamo smanjen obim posla, ali nikakvo gašenje nije na sceni.
Vlada TK je odgovorna prema aerodromu, što dokazuje i odnos prema infrastrukturnim ulaganjima. Proces usporava i odnos Ministarstva odbrane, od koga se mora dobiti Saglasnost za sve radove na aerodromu. Uprkos svemu, prošle godine ovo ministarstvo odbija dati saglsnost za izgradnju solarne elektrane koja bi napajala aerodrom električnom energijom te na taj način umanjila troškove aerodroma. SDP-ov ministar Zukan Helez za ovaj čin nikad nije dao jasno obrazloženje.
Kompanija Ryanair je suspendovala letove sa MAT-a u aprilu 2023. kada se trebala izvršiti uplata takse prema BHDCA. Kompanija je poslovanje premjestila na aerodrom u Banjojluci koji nije poštovao Zakon o civilnom vazduhoplovstvu, nedostavljajući izvještaje prema BHDCA. Napomene radi, 2021. godine je Vlada Kadrije Hodžića je otjerala navedenu kompaniju, jer im nisu dali saglasnost na uspostavu saobraćaja, iako je sve bilo dogovoreno.
Dok nadležni ministar saobraćaja i komunikacija BiH, Edin Forto nije imao hrabrosti tražiti od aerodroma u Banja Luci da isti izvještaj dostavi te na taj način ispoštuje Zakon. MAT je u ovom slučaju žrtva toga što je poštovao zakone naše države. Simptomatično je da se ni Komisija za saobraćaj i komunikacije nije oglasila ni reagovala po ovom pitanju, te je Banjalučkom aerodromu dozvoljeno da ne dostavi izvještaje.
Tek nakon odlaska aviokomanije sa MATa, Vijeće ministara je odlučilo da, umjesto ozakoni rad svih aerodroma, ukine taksu na godinu dana, ali šteta za TK ostaje nenadoknadiva.
Wizzair ubrzo nakon toga, ukida bazu na MATu zbog promjenjivog makroekonomskog okruženja. Jedan dio flote aviona se nalazi na servisu i avioni ne vrše operacije. Ogroman gubitak u poslovanju, uticaj pandemije koja se dogodila 2020 godine, nedostatak osoblja su učinile svoje. Ovome su kumovale smjene menadžmenta koje je između ostalog sproveo SDP-ov ministar Hamza Bešić. Danas na naplatu stižu i tužbe koje su smijenjeni direktori dobili.
I dok SDP I (H)NS napadaju aktuelnu Vladu, žeimo ih napomenuti da trenutna Vlada sanira propuste i manjkavosti koje su oni ostavili za sobom.
MINISTAR TRGOVINE TURIZMA I SAOBRAĆAJA
MA Denis Bećirović dipl.ing.maš. (DF)